Canadian Journal of Media Studies / Revue Canadienne d’Études Médiatiques


Submissions Information: Information des Soumissions:

The Canadian Journal of Media Studies, a peer reviewed e-journal, will provide a forum for research and discussion for scholars pursuing interests in Canadian media issues by both Canadian and non Canadian scholars and professional media workers. Submissions are encouraged from all university disciplines. The journal will also consider submissions by Canadian media scholars working researching non-Canadian issues. Contributions may focus on social, economic, intellectual, political or legal issues. The Canadian Journal of Media Studies will also welcome articles and discussion papers that explore the wide borders of communications studies in general including, although not exclusively, issues in broadcasting, advertising, print media, new technologies, public relations and theoretical issues in the existing literature or exploration of research methodology.

Each author should submit three copies of the research paper to Philippe Ross, Editor, The Faculty of Information and Media Studies, The University of Western Ontario, NCB 201, London, Canada, N6A 5B7. Papers should not exceed 7,000 words. Citation style is MLA.

top

La Revue Canadienne d'Études Médiatiques, publication avec comité de lecture, offre un forum de recherche et de discussion pour les chercheurs intéressés par les questions médiatiques au Canada, ainsi que par des professionnels du milieu des médias. Les soumissions de toutes les disciplines universitaires seront considérées. La revue recevra également les soumissions de chercheurs canadiens portant sur des sujets de recherche non canadiens. Les articles peuvent porter sur les aspects sociaux et culturels, politiques, économiques, intellectuels ou légaux des médias. La Revue Canadienne d'Études Médiatiques acceptera également des articles ou des documents qui explorent les limites du champ des communications incluant: la radiodiffusion, la publicité, la presse écrite, les nouvelles technogies, les relations publiques, les théories et les méthodes de recherche.

Chaque auteur devra soumettre trois copies de l'article à M. Philippe Ross, Rédacteur, Faculty of Information and Media Studies, University of Western Ontario, NCB 201, London, Canada N6A 5B7. Le maximum de chaque soumission est 7,000 mots. Le style de présentation des références est MLA.

top

Photo: North Campus Building at The University of Western Ontario. Home of the Faculty of Information & Media Studies.
North Campus Building at
The University of Western Ontario
Home of the Faculty of Information & Media Studies