Canadian Journal of Media Studies / Revue Canadienne d’Études Médiatiques


Submissions Information/Informations utiles:

The Canadian Journal of Media Studies, a peer-reviewed academic journal, aims at providing a forum for research and discussion for both established and emerging researchers pursuing interests in Canadian media issues.

Specifically, the Canadian Journal accepts contributions touching upon all aspects of communications and media studies : radio/television, advertising, print media, emerging/digital media, public relations, etc. It also welcomes contributions exploring theoretical issues in the existing literature or methodological topics. In addition, the Canadian Journal of Media Studies strives to ensure that a wide range of perspectives represented in each of its issues. To that end, it accepts contributions studying media through a social, economic, political, legal, etc., perspective.

The Canadian Journal of Media Studies is available exclusively online. It more particularly targets submissions from Canadian researchers, be they interested in the Canadian media environment or other countries’ media contexts. The CJMS is also very open to receiving submissions from foreign scholars, providing that their research focuses on Canadian-related issues or topics of interest to Canadian media scholars, and from professional media workers keen on reflecting on those subjects in writing. Contributions may either be written in French or English.

La Revue canadienne d’études médiatiques est un périodique académique évalué par les pairs, dont l’objectif consiste à offrir un forum de recherche et de discussion aux chercheurs, chevronnés ou émergents, désireux d’approfondir toute question relative aux médias.

Précisément, la Revue accepte les contributions touchant à toutes les facettes des communications et des études médiatiques : la radio/télédiffusion, la publicité, les médias écrits, les nouveaux médias d’information, les médias numériques émergents, les relations publiques, etc. Elle publie également des contributions faisant état d’enjeux théoriques ou explorant des questions d’ordre méthodologique.

La Revue canadienne d’études médiatiques, par ailleurs, voit à ce qu’une diversité d’angles de recherche soit représentée dans chacune de ses éditions. Aussi accepte-t-elle des articles analysant les médias dans une perspective sociale, économique, politique, légale, etc. La Revue canadienne d’études médiatiques, exclusivement disponible en format électronique, cible plus spécifiquement les articles de chercheurs canadiens, qu’ils s’intéressent au contexte médiatique canadien ou au contexte médiatique d’autres pays. La Revue est aussi intéressée aux contributions d’auteurs étrangers, pour peu que leurs travaux portent sur la réalité canadienne, et à celles de professionnels des médias, intéressés à réfléchir par écrit à ces questions.

Manuscripts should be submitted to Philippe Ross, Editor: pross@uottawa.ca. Papers should not exceed 8,000 words. Preferred citation style is APA. We consider for publication original research articles, critical essays and book reviews. Suitable manuscripts are sent to two (2) reviewers for double-blind peer review.

SVP faire parvenir tout manuscrit à Philippe Ross, rédacteur: pross@uottawa.ca. Les articles ne doivent pas excéder 8000 mots. Le format APA est préféré pour les citations. Sont admissibles: les articles de recherche originale, les essais critiques et notes de lecture. Les textes recevables sont soumis à deux (2) évaluateurs dans le cadre d'une évaluation en double-aveugle.

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Photo: North Campus Building at The University of Western Ontario. Home of the Faculty of Information & Media Studies.
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