Canadian Journal of Media Studies / Revue Canadienne d’Études Médiatiques


Chief Editor: Rédacteur en Chef:
Dr. Philippe Ross

Production Director/Gerant de Production:
Becky Blue

Faculty of Information and Media Studies:
Faculté des Communications et des Études Médiatiques

University: l’Université of/de Western Ontario
Telephone: Téléphone: 519-661-2111 ext. 86800
Email: Courriel: dspencer@uwo.ca

ISSN 1911-4281

Editorial Board: Comité Éditorial

Mission of Journal: Énoncé de Mission

Website designed by: Conception web de:
Gary A. Bauman, MLIS, 2004

Photo: North Campus Building at The University of Western Ontario. Home of the Faculty of Information & Media Studies.
North Campus Building at
The University of Western Ontario
Home of the Faculty of Information & Media Studies

Editorial Board: Comité Éditorial

Gene Allen Ryerson University
Robert Babe University of Western Ontario
Alan Bass Thompson Rivers University
Colette Brin Université Laval
Edward Comor University of Western Ontario
Judith Dubois UQAM - Université du Québec à Montréal
Marc Edge University Canada West
Carole Farber University of Western Ontario
Barbara Freeman Carleton University
Sandra Gabriele Concordia University
Gaby Hsab UQAM - Université du Québec à Montréal
Kim Kierans University of King's College
Steven Kimber University of King's College
Joy Parr University of Western Ontario
Enn Raudsepp Concordia University
Mark Rayner University of Western Ontario
Armande Saint-Jean University of Sherbrooke
Sandra Smeltzer University of Western Ontario
Sasha Torres University of Western Ontario
Mary Vipond Concordia University
Stephen Ward University of Wisconsin-Madison
Mary Lynn Young University of British Columbia

top


The/ La Mission of CJMS

The Canadian Journal of Media Studies is a peer reviewed electronic journal which will provide a forum for research and discussion for both scholars and professional media workers pursuing interests in Canadian media issues. The journal will consider submissions by Canadian media scholars working on researching non-Canadian issues. Contributions may focus on social, economic, political or legal issues. The Canadian Journal of Media Studies will also welcome articles and discussion papers that explore the wide borders of media and communications studies in general including, although not exclusively, issues related to broadcasting, advertising, print media, new information and communication technologies, public relations and relevant theoretical issues or explorations of research methodology.

La Revue Canadienne d’Études Médiatiques offrira un forum pour la recherche et la discussion pour les spécialistes et les érudits intéressés par les questions médiatiques Canadiennes que ce soit par les pairs Canadiens ou de l’étranger, ainsi que par des professionels du milieu des médias. Les soumissions venant de toutes les disciplines universitaires seront acceptées. La Revue considerera également les soumissions de chercheurs Canadiens portant sur des sujets de recherches non Canadiens. Les articles peuvent porter sur les sciences sociales, politiques, sujets culturelles, économiques ainsi que sur des aspects intellectuels ou légaux. La Revue Canadienne d’Études Médiatiques acceptera également des articles ou des documents de base qui explorent les limites du champ des communications incluant, mais non exclusif à la radiodiffusion, la publicité, la presse écrite, les nouvelles technoligies, les relations publiques et les théories existant dan la littérature ou l’exploration des méthodes de recherche.

top